,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. december 21.

Jakab levele 5. - ,,Aki tudna jót cselekedni..."

,,Holott ezt kellene mondanotok: Ha az Úr akarja és élünk, ím ezt, vagy amazt fogjuk cselekedni." (Jakab 4:15)

 ,,A ki azért tudna jót cselekedni, és nem cselekeszik, bűne az annak." (Jakab 4:17) 

Az elmúlt héten ismét ,,melegedőztünk". Különösen nagy hangsúlya van ezeknek az igéknek ilyen környezetben. Két dolgot mindenképp elmélyített bennem, és gondolom, a gyerekeket is érték efféle hatások. 

1. A jövő bizonytalansága minden embert érint itt ezen a földön. Persze mindenki másképp éli meg. Vannak magabiztosak, lemondók, reménykedők és remény nélküliek. Érdekes felfedezés volt számomra, hogy még hajléktalan embertársaink is egészen eltérően gondolkodnak a jövőjükről. Persze a remény ébrentartásához bizonyára mi is kellünk, akik valljuk Krisztus nevét. A fenti ige azonban még egy kis gyermek számára is érthető. Hogy holnap mi fog történni velem vagy körülöttem az Úr kezében van. Lehetnek terveim, gondolataim, kívánságaim, de mindez alárendelődik egy magasabb rendű akaratnak,  ami elsősorban az üdvösségünket veszi célba.


2. A jó cselekedet kérdése. Lehet jót cselekedni önös érdekekből, de Isten a szívem indulatait vizsgálja, és olyan helyzeteket teremt, hogy számomra is nyilvánvalóvá váljon ez az indulat. Vagyis a jézusi szeretet motivál-e vagy saját céljaim. Isten szeretné megadni számomra a megelégedettséget a jó cselekvésében, de csak úgy, hogy a másik ember jólétét önmagam elé helyezem. Ez persze nem jelenti testi-lelki szükségleteim elhanyagolását. Csupán a tiszta szeretetből jövő tetteket, és a lehetőségek megragadását, nem pedig elmulasztását a jó cselekvésére.


A gyerektanítás folyamán az igéket összekötöttem a bolond gazda példázatával, amit Jézus mondott el. (Lukács 12:16-21) A Jézus születéstörténetéhez felhasznált hajtogatott házikó volt a nagy csűr, amit félbehajtva és alul felhajtva kisebb méretre hajtottam, majd a történet mesélése közben kihajtottam ismét.

A kézügyes-ötletet az alábbi képeken mutatom be. 
A5-ös méretben rajzoltam egy gyerekfejet. (Még mindig nem tudok rajzolni.:)) Körzővel készítettem egy külső és egy belső kört, aztán az interneten talált képről ,,alkottam" valamit. A belső kör negyedét kivágtam úgy, hogy a kör közepén maradt egy kis hely a Milton-kapocsnak. Aztán átmásoltam az egészet egy kartonra. Ebből lett a sablon.
Nagyobb gyerekek maguk is ki tudják vágni, de én a kicsik miatt előre kivágtam a karton fejeket, amin bejelöltem az ,,ablak" helyét, ahol láthatóak lesznek a gyerekek tervei, és a Milton-kapocs helyét.


Következő lépésben a fej mögött forgatható körök készültek el, amin bejelöltem a képek helyét.


A gyerekórán már csak meg kellett tölteni tartalommal és össze kellett állítani.
Íme az eredmény:



Jakab leveléhez igei feldolgozásokat találhattok még az alábbi bejegyzésekben:

Örömteli tanulást! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése