,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. augusztus 21.

A mappa

,,Mert a hol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is." (Máté 6 21)

Három kisfiam 4 év alatt született. Ennek következtében gyakran elmaradtunk a gyermekiskolából. Azt viszont szerettem volna, ha a korlátainkhoz képest meg tudnánk szentelni az Úr napját. Amikor otthon maradtunk, én tanítottam a gyerekeimet.

A tanítás természetesen nem korlátozódik heti egy alkalomra. Minden nap szakítok rá időt, hogy bibliai történetekkel, tanításokkal foglalkozzunk. Korábban a reggeli áhítatok részeként olvastuk a Gyermekbibliát, de a reggeli készülődés miatt, ami számomra elég mozgalmas - időnként hektikus - áttettük a délelőtti órákra és estére. Mivel az elmúlt években jól beállt a napirendünk, ritkán maradnak el ezek az alkalmak.




Mostanra több gyermekbibliát és -tanulmányt gyűjtöttünk be, amiket a fiúk szívesen nézegetnek, olvastatnak. Azonban ahogy a történeteket igyekeztem gyermekszemmel is nézni, egyre több ötletem támadt a feldolgozásukhoz. Így kezdődött a mappa ,,élete". Eleinte csak külön lapokra készítettük a munkáikat, de egy gyermektanítói konferencián egy kedves, tehetséges gyermektanító-óvónő testvértől kaptam az ötletet, hogy gyűjtsük mappába, így előbb-utóbb a kicsiknek saját Gyermekbibliájuk lesz.

Az ötlet felvillanyozott, és hozzáadva a saját ötleteimet (és persze másokét), megszületett a mappánk. Alkalmazkodva a ,,vedd, amid van" gondolathoz, egy már meglévő, pont ilyen, használaton kívüli A5-ös gyűrűs mappa jó szolgálatot tett. 

A méretből kisebbet választottam, mint a megszokott. A legtöbb gyermektanulmány, és feladatgyűjtemény A4-es méretben készül. Az én fiaimnak viszont csak akkora a táskájuk, hogy az A5-ös méretű tárgyak férnek bele. Egyébként is jobban kézre állnak nekik a kisebb könyvek.

Szeretném, ha a Biblia tanításait kincsként őriznék a fiaim a szívükben, hogy ezáltal gyűjthessék kincseiket a mennyben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése