,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. július 21.

Montessorisan újra! (meg újra:))

,,Te tanítasz engem az élet ösvényére, teljes öröm van tenálad; a te jobbodon gyönyörűségek vannak örökké." (Zsolt. 16:11) 

Jó arra gondolni, hogy ha Istenre bízom az utaimat, ő maga mutatja a helyes irányt. Bármilyen rögös, göröngyös is az út, Ő igazi örömöt ad nekem. Vele maradni, biztonságot, megelégedést jelent mindaddig, amíg el nem jön az ég felhőiben, hogy magával vigye az övéit. Akkor nem lesz több szomorúság, hanem teljes lesz az öröm és a gyönyörűség örökre.


Mi tagadás, ha már ezen a földön ,,tengetem" életemet, gyönyörűségemet lelem a matematikai és logikai játékokban is, hiszen segíti az önálló gondolkodást és az összefüggések meglátását akár a bibliatanulmányok során is.

 Ez az ,,agyszülemény" jött valamelyik nap, úgyhogy gyorsan meg is valósítottam. Ne kérdezzétek, honnan való! Kicsit montessoris, kicsit fogalmamsincsmilyen.:) (Egy korábbi bejegyzésben már említettem Montessorit.) Formák és számok játéka. Az alap óra jellegű kartonlap 12 részre osztva és 24-ig számozva. Középen egy Milton-kapoccsal, amire szabályos síkidomokat helyezve ismerkedhetünk az összeadás, kivonás, szorzás, osztás titkaival. A külső sávot 1-12-ig, a belső sávot 13-24-ig számoztam (mint egy óralapot. A középső körbe illeszthetők a formák.


A hatszöggel tanuljuk a kettes szorzótáblát, a páros, páratlan számokat, és a mindig kettővel növekvő számsorokat. 



A négyzettel a 3-as szorzótáblát (24-ig), és a hárommal növekvő számsorokat.


A háromszöggel a négyes szorzótáblát (24-ig) és a néggyel növekvő számsorokat.



Végül a kétirányú nyíl a 6-os titkaiba vezeti be a gyerekeket. 


Jó szórakozást a tanuláshoz! :)

2 megjegyzés: