,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. október 3.

Biblia és zene 1. - Énekelj az Úrnak!


,,Mind ez egész föld énekeljen az Úrnak, napról-napra hirdessétek az ő szabadítását." 
(I. Krónika 16:23)

Nagy ajándéknak tartom, hogy a szüleim 6 évesen ének-zene tagozatos osztályba írattak be. Egész életemre biztosították, hogy jó viszonyba legyek a zenével. Amikor közelebb kerültem Istenhez, lehetőségem nyílt még az addig megszokottól is többet énekelni.

A napi áhítatok, az istentiszteletek, a bibliakörök, a keresztény diákösszejövetelek és a gyakori találkozások hívő barátokkal, mind-mind tele voltak énekkel.  


Voltak igazán nehéz időszakok az életemben (mint mindenkinek). Gyakran éreztem azt, hogy nincs tovább. A mély sötét gödrök alján Isten valahogy mégis rábírt az éneklésre. Akkor még nem ismertem ugyan a tudományos tényt, hogy amikor az ember énekel, erősen lecsökken, sőt el is múlhat a félelemérzete, de éreztem, hogy valami igazán jó történik velem.

Tehát éneklek. Minden nap, sokat. A Biblia is erre biztat. Sok igehely mondja, hogy énekeljünk az Úrnak. Az ének egyben imádság is. Istennek vagy Istenről énekelni földi életünk egyik legcsodásabb élménye lehet. Elűzi a bánatot, enyhít a fájdalmon, reményt, vigasztalást ad. És (egészséges szervi háttérrel) mindig ,,kéznél" van. Istennek nem számít, ha elvétjük a hangot, mert nem jók az adottságaink, vagy nem vagyunk elég képzettek.


Örül a szeretet, hála és bizalom minden kifejeződésének. És ha valaki rászánja magát az éneklésre, felnőttként is fejlődhet. (Istennek nincs reménytelen eset.)

Amikor az első fiamat vártam, egészségügyi problémák miatt hamar pihenésre utasított az orvos azzal a mondattal, hogy ,,kismama fekszik és Mozartot hallgat, mert az jót tesz a baba fejlődésének". Mozartot ugyan ritkán hallgattam, de egyéb kedvencek voltak a palettán, és persze annyit énekelhettem, amennyit csak tüdővel bírtam. Ja! És rajtam meg az Úr Istenen kívül nem hallotta senki! :) Aztán a fiúk babaként is sok énekszót hallhattak, mára pedig már ők is szeretnek énekelni. 

A napi rutinunkhoz hozzátartoznak a reggeli és esti áhítatok énekléssel. A tanulásra szánt időt is énekléssel kezdjük, de sok-sok tevékenységet díszítünk énekszóval.   

Minden egyes lapbookba (készítéséről bővebben itt) és a mappánkba (erről itt olvashatsz) is kerül ének kottával vagy csak szöveggel, amit megtanulunk.
Ez a lapbook Dávidról szól. A kinyomtatott éneket fóliába tetem, és méretre hajtottam.


A Mózesről szóló lapbookba kézzel írt ének került. Így:


Szóval énekeljetek az Úrnak! Legalább akkor, amikor rajtatok kívül csak Ő hallja. :)
Különleges élményt nyújt.

Egy kis ráadás szép énekekből:


Szeretettel :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése