,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. június 7.

Sámuel gyermekkora lapbook 6. - Imák és ruhácskák

,,És fogadást tőn, mondván: Seregeknek Ura! ha megtekinted a te szolgáló leányodnak nyomorúságát, és megemlékezel rólam, és nem feledkezel el szolgáló leányodról, hanem fiúmagzatot adsz szolgáló leányodnak: én őt egész életére az Úrnak ajánlom, és borotva nem érinti az ő fejét soha!" 
(I. Sám. 1:11) 

Anna fogadalmat tett, majd pedig olyat, aminél minden anya érezheti, mekkora áldozatot jelenthetett. Teljesítette a fogadalmát. Gyakran elgondolkodom azon, hány dolgot fogadtam meg már életemben, és hányat tartottam meg. Hmmm...Csodálom ezt a mély hitet és Isten iránti bizalmat, hiszen nem tudhatta, hogy utána még öt gyermekkel ajándékozza meg az Úr.

A kihajtható ének, és a kiönthető szív alatt kapott helyet a ,,fogadalmi ima" szövege.



,,És imádkozék Anna, és monda: Örvendez az én szívem az Úrban, Felmagasztaltatott az én szarvam az Úrban. Az én szám felnyílt ellenségeim ellen, Mert szabadításodnak örvendezek én! " (I. Sám.2:1)

Anna amikor elválasztotta kisfiát, felvitte a templomba hálaáldozatával együtt. Visszaadta az Úrnak. De nem úgy, ahogyan kapta, aprócska újszülöttként, hanem olyan kisgyermekként, aki szüleitől megkapta az élet első leckéit: hűség, bizalom, önuralom, engedelmesség. Sámuel nem akármiért lett egy nép vezetője fél évszázadra!

A lapbook összefűzésénél egy írólap két felét ragasztottuk a fülekre úgy, hogy az egyik balra, a másik jobbra nyitható. Ez alá került Anna hálaimája, ami jó olvasási gyakorlat és beszélgetés téma is lehet a kisiskolásokkal.


Ilyen kinyitva:


,,Sámuel pedig szolgál vala az Úrnak, mint gyermek, gyolcs efóddal körül övezve.  És anyja kicsiny felső ruhát csinált vala néki, és felvivé néki esztendőnként, mikor férjével felment az esztendőnként való áldozat bemutatására." (2:18-19) 

A lapbookba készítettünk egy formakönyvecskét: ,,Sámuel új ruhácskáit", amiket édesanyja évről évre felvitt fiának a templomba. A ruhák szabadon színezhetők a gyerekek számára.
Itt látható az egyik oldala.



Sok örömöt az együtt tanuláshoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése