,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. november 13.

Jakab levele 2. - Hallás, szólás, harag

,,Azért, szeretett atyámfiai, legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra.  Mert ember haragja Isten igazságát nem munkálja." (Jakab 1:19-20)


Ez az ige engem mélyen érint. Gyakran beszélek ugyanis akkor, amikor nem kellene, vagy hallgatok, amikor szólnom kellene. Mind a beszéd, mind a mély hallgatás (de nem Isten hangjának a meghallása) jól megy. Azonban érzem Isten formáló erejét. Ahogyan a Lelke finoman int a hallgatásra, vagy éppen ösztönöz a szólásra. De bőven van mit fejlődnöm.

Elhatároztam, a gyerektanításra mindig csak úgy készülök, hogy Jézus Krisztus legyen a középpontban. Vagyis mindig az Ő élete legyen az elsődleges példa. Akkor is, ha ószövetségi történetet tanulunk, azt összekötöm Jézus valamelyik tanításával, vagy a földi életéből vett valamelyik történettel.

Egyik este már készen volt minden ötletem: ének, játék, kézművesség. Tudtam, mit szeretnék átadni, de ehhez az igéhez még nem volt történetem. Leültem, elővettem a Bibliát, meg egy-két hasznos könyvet, és csak annyit kértem Istentől, hogy adjon tanácsot. Olyan történet kellett, amikor Jézus példát adott a gyors hallásra, a késedelmes szólásra és a késedelmes haragra.
Akkor jelent meg a fejemben János evangéliumából a házasságtörő nő története. Erre aztán nem számítottam. Kinyitottam a Bibliát, elolvastam az adott szakaszt, és magamban felkiáltotta: ez az! De azt is tudtam azonnal, hogy fogalmam sincs, hogyan fogom elmondani a kicsiknek, mi is ennek az asszonynak a bűne. Tehát most már erőlködve kutattam másik történet után, de a gondolataim mindig visszatértek a házasságtörő asszonyhoz. Pontosabban rájöttem, hogy ez a történet most nem is a krisztusi kegyelem hangsúlyával szól hozzánk, hanem a ,,mit mond Isten" meghallásának hangsúlyával.


Jézus az események napján (is), hajnalban már beszélgetett Atyjával, melynek során erőt kapott az aznapi külső és belső küzdelmekhez. A farizeusok, és írástudók is jobban jártak volna, ha ugyanígy kezdik a napjukat, nem szégyenültek volna meg. Ehelyett gyorsak voltak a szólásra és gyorsak a haragra, mert azt hitték, náluk az igazság. Pedig ,,Isten igazságát ember haragja nem munkálja".

Aztán rájöttem, a mi szempontunkból nem is fontos, mi ennek az asszonynak a bűne, és ha a gyerekek rákérdeznek, lesz válaszom. Rákérdeztek. Minő csoda! :) A válaszom az volt, hogy úgy viselkedett ez az asszony, olyan dolgokat tett, amit csak a férjével tehetett volna, és amivel bánatot okozott másoknak, elsősorban Istennek. (A részletekre nem voltak kíváncsiak. Ezt megúsztam!!:))

A játékokért (barkóba bibliai memóriakártyákkal, valódi homokba ,,írás"), és a végtelenített kártyáért odavoltak. Ja! És mindenki tudta az igét az óra végére. A kártya rendkívül egyszerű, de engem is magával ragadott, amikor először láttam. Lehet négyzet vagy téglalap alakú. Mind a 4 oldaláról pont a lap feléig kell behajtani, majd a hajtásokig egy szabályos X-et bevágni.

A képek mérete ezen a kártyán megegyeznek a bevágott négyszög méretével. Itt 16x16 cm-es a kártya, és 8x8 cm-esek a képek, amiket ingyenes internetes oldalakról gyűjtöttem. Az igét is én írtam rá.


Majd sorba raktam a képeket, és a hajtogatás szerint vágtam el.


A kiterített kártyán a fül 4 háromszögből áll. Az első behajtás után látható száj függőlegesen lett kettévágva, míg a második hajtás után megjelenő haragos fejecskét vízszintesen vágtuk el.


Az alábbi videó rajzai nem nyerték el ugyan a tetszésemet, de szépen bemutatja a kártya használatát.Én az oldalsó füleket szoktam először hajtani, így jön ki a száj, de lehet fordítva is, csak ügyelni kell, hogy jó irányba vagdossuk a képeket.


Jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése