,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. november 27.

Évszakok lapbook 2. - A ,,hónapóra"

,,Taníts minket úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez jussunk." (Zsoltárok 90:12)

Ez az ige már egészen fiatalon is megérintett. Mindig nagy vágyam volt, hogy értékes életet élhessek. Persze sokféleképpen képzeltem el ezt. Többször is álltam már tudományos karrier küszöbén, szerettem volna komoly lelki munkát végezni, gondolkodtam missziós lehetőségeken. Többször is meghallottam a hívást, de időnként mentem a saját fejem és szívem után.

Amikor elérkezett a 20 éves érettségi találkozóm, azzal szembesültem, hogy eltelt két évtized (legalább 80 évszak!!) a felnőttségemből és ez az idő foglalja magába egész hívő életemet is, ezért ideje számot vetni.


 Elsőre cudarul éreztem magam. Nem sikerült megváltanom a világot!!!
Aztán kezdtem józanodni, és belátni, hogy Isten kezében minden arannyá válhat. A hittapasztalatok, a kudarcok, a sikerek, az örömök és a veszteségek javamra váltak. Isten nem kérdezte meg még soha, hány embert térítettem meg. Azt viszont rendszeresen megkérdezi, akarsz-e meggyógyulni, akarsz-e velem vacsorázni, akarsz-e velem lenni végtelen szeretetben az örökkévalóságban?

Szóval az elmúlt idő felett kár keseregni. Bizonyára jobban ki lehetett volna használni, többet lehetett volna fejlődni. Én rengeteg holtidőt nem tudtam megspórolni, de olyan nyilvánvalóan látom Isten munkáját az életemben, hogy még az elfecsérelt lehetőségeim sem tűnnek haszontalannak. Hiszen az Isten szerinti életet most tanulom igazán, miután többször is átéltem az Úr szabadítását megkötözöttségeimből.


És még van velem bőven dolga!!! (Persze Ő biztos nem ,,dolognak" hívja, inkább a szeretet beteljesítésének.)

A gyerekeknek azt tanítom, hogy az idő nagy érték. Akkor válik igazán hasznossá, ha olyasmire használom, ami közelebb visz a mennyhez.

Az előző bejegyzésben írtam az évszakokról szóló összeszerkesztett lapbookról.
Amikor nyitva van a lapbook, így néz ki. 


Középen található a ,,hónapóra".
Rajzoltunk egy kört a méretnek megfelelően, majd abba egy kisebbet, végül egy még kisebbet. Majd 4 részre osztottuk. 

Minden negyed egy évszaknak felel meg, és arra áll, amerre az adott évszak lapbookja. 
A külső részre Samu írta az évszakokat, majd ki is színezte. Beljebb a hónapok neveit én írtam elsős írással, hogy ő is el tudja olvasni. Az alsó negyedbe (nyár) már úgy írtam, hogy ne legyen fejjel lefelé.
Minden évszaknak van egy képe díszítésképpen.


A kör közepére Milton-kapoccsal rögzítettünk egy forgatható mutatót, ami jelenleg a november hónapon áll.
Ennek ,,testvére" is elkészült. A gyerekszoba falát ékesíti, egyéb, az évszakokról készült díszítésekkel együtt.

Már majdnem teljesen kitöltöttük az őszi részt, amiről majd a továbbiakban lesz szó.
Hasznos időtöltést!

Szeretettel:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése