,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2015. november 1.

Szó- és betűjáték 3.

Samu fiam, aki hamarosan hét éves lesz, nehezen viseli a monotonitást. Nem én mondom.
Benne áll a szakvéleményében, amivel nem tudok és nem is kívánok vitatkozni.
Inkább ötletelek, miként tehetném vonzóbbá az írott betűket számára, miközben százával kell gyártania az egyforma betűkből, szavakból álló sorokat. 


Az alábbi rejtvénytípust biztos, hogy mindenki ismeri, és rengeteget megoldott már belőle.
Én szeretem a több legyet egy csapásra lehetőségeket, ezért írott betűs rejtvényt készítettem az Elizeus füzetbe. Íme a több légy: 
- figyelmesen elolvasni a sorokat és oszlopokat, amíg megtaláljuk az összes szót,
- a megtalált szavak betűit mindig más színnel átírni,
- a szavakat aztán szépen leírni,
- közben pedig felidézni a történeteket, amikhez a szavak köthetők.



Bizony nem kellett azt hallgatnom, hogy ,,még mennyit kell megcsinálni", vagy ,,mikor mehetek játszni", esetleg ,,Anya, ez nagyon sok!". :) Nagyjából fél óra alatt elkészültünk nyafogás nélkül.
Ezen felbuzdulva ismét nagy ötletgyűjtögetésbe és formára szabásban vagyok. 
Egyenlőre azonban ennyit a szójátékokról.


Ez pedig egy kis extra: télelő nálunk.
Segítek! Hóember szivárványosan. :)


 A fiaim - velem ellentétben - már azt várják, mikor építhetik a következő hóembert, 
aminek nagy kultusza van a családunkban. (Valahogy így!)
Addig is pompás színes őszt! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése