,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)


Old woman holding bible



2014. október 3.

Biblia és zene 2. - Hangszerek

,,Énekeljetek az Úrnak hálaadással, pengessetek hárfát a mi Istenünknek!" (Zsoltárok 147:7)

,,Akkor felele egy a szolgák közül, és monda: Ímé én láttam a Bethlehemben lakó Isainak egyik fiát, a ki tud hárfázni, a ki erős vitéz és hadakozó férfiú, értelmes és szép ember, és az Úr vele van." (I. Sámuel 16:18)

Dávid hárfázott. Amint a húrok lágy hangja elérte Saul király lelkét, a gonosz lelkek eltávoztak tőle. Hatalmas eszköz az Úrnak kezében a zene.


Persze sokféle zene van. Van jó, és van rossz. Van Istentől származó, és van sátáni. Egyes esetekben számomra is kérdés, vajon kitől származik az adott mű.
Sokféle véleménnyel, gondolattal találkoztam már. Azt hiszem nekem a legnagyobb választóvonal mégis az lett, hogy a gondolataim mire irányulnak, amikor a zenét hallgatom, és milyen érzések kerítenek a hatalmukba. Mostanában figyelek erre. Ami pl. ingerültté tesz, vagy szomorú érzéseket kelt bennem, azt inkább nem hallgatom. Viszont rengeteg olyan zene van, ami Istenre irányítja a gondolataimat, ami vigasztal, ami örömöt és hálát fejez ki, lecsendesít és bátorít. Ezekre igazán nyitott a fülem, de ennél is inkább a csendre.


Járunk kreatív zenei műhelybe, ahol sokféle hangszerrel megismerkedhettünk. Így Samu ötödik születésnapjára kapott egy lírát. Szeret rajta játszani, de az igazi szerelmese én lettem. Több hangszeren is tanultam játszani, de egyikkel sem jutottam messzire. Ez a hangszer azonban meghódította a szívemet. Amikor játszom rajta, mindig eszembe jut Dávid és Saul (I. Sámuel 16. fejezete). A korabeli hárfák inkább ehhez a hangszerhez hasonlítottak, mint korunk hárfáihoz. Nem csoda, hogy Saul lelke könnyebbült a hárfazene hallatán. Főleg olyan kezekben, mint amilyen az Urat teljes szívéből szerető Dávidé volt.


A Dávidról szóló lapbookba is belekerültek a hangszerek. Egy A4-es kartonból hajtogattuk ezt a kis tartót.


Alul két zseb található, felül pedig egy hárfa alakú könyvecske, és az ige: ,,Akkor felele egy a szolgák közül, és monda: Ímé én láttam a Bethlehemben lakó Isainak egyik fiát, a ki tud hárfázni, a ki erős vitéz és hadakozó férfiú, értelmes és szép ember, és az Úr vele van." (I. Sámuel 16:18)


A bal zsebbe Dávid hangszere került más tevékenységekből visszamaradt kis darab kartonra, a jobba a mieink (gitár, furulyák, metallofon és líra). A hangszerek alá pedig felírtuk, hová sorolható. (Pl. húros, pengetős, fafúvós, ütős)


A ,,hárfakönyvbe" pedig beírtuk, mik jellemzik az Istentől származó zenét.


A fiúk szívesen nézegetik a kártyákat. Ennél is szívesebben csapnak zajt a hangszerekkel. 
A legfontosabb azonban az, hogy Istennek és Istenről együtt énekelni és zenélni igazán csodálatos élmény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése