,,Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól." (Péld. 22:6)

Old woman holding bible

2015. június 30.

Jézus csodái 2. - Csodálatos halfogás

,,És monda Simonnak Jézus: Ne félj; mostantól fogva embereket fogsz."
(Lukács 5:10)

Ebben a sorozatban csak a gyógyításokon és a halottak feltámasztásán kívüli csodákkal foglalkozunk. Ilyen a csodálatos halfogás története is. (A gyógyításokat külön sorozatban szeretném feldolgozni.)

A gyerekekkel a történet kapcsán arról beszélgettünk, hogy milyen módokon foghattak halat annak idején és ma, miért éjszaka mentek ki, miért engedelmeskedtek a tanítványok Jézusnak, miért volt olyan nagy csoda a rengeteg a hálóban, és mit jelenthet az emberhalászat. Megbeszéltük, hogy ők a maguk módján szintén lehetnek emberhalászok, ha a saját gondjaik mellett másokért is imádkoznak, elmesélik, mit tett már eddig is Jézus értük, és akár csak apró szívességekkel is hozzájárulnak mások jólétéhez.

Ezt a történetet már többféle variációban is elkészítettük már. Most egy számolós játékot mutatok be.
Kartonból készült hálóba rakhatók a halak. Több lehetőség is van a használatra a gyerekek korának, ismeretének megfelelően. Nálunk a legnagyobb fiúval szorobánozunk. Az alábbi kép ennek megfelelő rendszert mutat be. Bal oldalon a tízesek, jobb oldalon az egyesek helye van a hálóban. Kétféle kartonhalacskát vágtunk ki. Az egyik 5 az egyben, a másik pedig egydarabos hal. Ha az összes halacska be van rakva, az értéke 99. De használható összeadásra, kivonásra tízes átlépéssel is. (Ebben az esetben a bal és jobb oldalra berakott halacskák értéke adja az összeg két részét. A középső gyereknek (4 éves) egyszerű számolásra is alkalmas. A kicsi (2,5) pedig csak a halacskadugdosást élvezi. (Nagyon. :))

Így készítettük el a hálót:
A vékony kartont harmonikába hajtottuk, majd egyik oldalról egyenlő közönként bevagdostuk. Utána a másik oldalról is bevagdostuk két bevágás között nagyjából középen. Arra kell vigyázni, nehogy a gyerekek elvágják teljesen, de elég nagyok legyenek a bevágások, hogy a halacskák is beleférjenek.

A kinyitott kartonon minden bevágás alá berajzoltuk a háló egy-egy darabját.
Majd a középvonalnál celluxot ragasztottunk végig, hogy elválassza a jobb és bal térfelet.

Sablon alapján kivágtuk a halacskákat és ráírtuk az értékét is.

Majd jöhetett a szórakoztató számolás.

A gyermekóra végén horgásztunk. Kartonhalacskákat fogtunk egy hurkapálcára fonállal felfüggesztett kihajtott gémkapoccsal. A halacskák szájához is gémkapcsot akasztottunk. Ez igazán vidám ügyességi játék.